Få erbjudanden & nyheter!
Skriv in din e-postadress här för att få senaste nytt och bra erbjudanden från våra kliniker.
Alléjouren, Göteborg
Södra Allégatan 6, 41301, Göteborg
Ring gärna 1177 för sjukvårdsrådgivning innan du kommer till jourmottagningen, speciellt om du har utslag/prickar i kombination med feber alternativt diarré och/eller kräkning. Du kan förboka tid via vår hemsida: www.capio.se/allejouren. Tider publiceras kl. 16 varje helgfri vardag, inför helger kl. 21. Du kan också ladda ner Capio app och chatta alla dagar mellan 7-22 med våra online läkare. Vid allmänna frågor ring 031-725 00 54 Mån-fre kl. 10:00-12:00, 13:00-15:00 & 17:00-20:00. Lör-sön & helgdagar: kl. 10:00-16:00. Alléjouren har öppet för akuta besvär mellan 17-22 helgfri vardag och 10-16 röda dagar/helg. För mer information besök vår hemsida: www.capio.se/allejouren.
Kontaktuppgifter
Adress
Södra Allégatan 6
41301 Göteborg
Telefon
Visa telefonnummerÖppettider
Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag
17:00 - 22:00
Lördag, Söndag
10:00 - 16:00
Omdömen / Betyg
Baserat på 15 omdömen
Detta tar alldeles för lång tid. Har suttit o väntat i 2 h fastän jag hade en tid bokad hos dem. Började gråta till o med för jag hade en ensam hund hemma som inte kan va själv men ingen som gick förbi, brydde sig över huvud taget.
Professinoelt, snabbt . Jämfört med akutmottagningar på sjukhus som har nånting att lära sig från alléjouren.
kom in min våran son som hade 40.8 graders feber men vart nekad vård då dom tycket att det inte var deras problem!! hon som tog i mot oss började skrika åt oss när vi ifrågasatte varför men det kunde hon inte svara på! vägrade ge oss ett namn och bara gick!! summan av detta är att min son ligger på akuten nu i skrivande stund! så om ni värnar on nära och kära så gå någon annan stans! mvh en jävlig förbannad förälder
Fått rådet av min VC att kontakta Allejouren. Läste de senaste omdömena som var rena lågvattennivån. Blev påmind om mina 2 olika besök där i juni 2017 med rödblå kraftigt uppsvullen underarm efter en fallolycka. 2 olika läkare missade att ordinera röntgen , gjorde felaktig diagnos och skrev ut vätskedrivande medel. Efter 6 veckor akutbesök på min VC som ordinerade röntgen.Direktremiss till Mölndal efteråt med tid för operation.Komplicerad armbågsfraktur.Aldrig mera Allejouren!
OKVALIFICERADE LÄKARE SOM UTGÖR EN HÄLSORISK HÅLLER ER BORTA! Borde undersökas av folkhälsomyndigheten och läkarens diplom borde rivas. En SKAM för Svensk sjukvård och hot mot folkhälsan. Väntade i 2 timmar för att få en läkare som knappt kan tala Svenska. Han kollade på min svullna röda ögonlock i ungefär 10 sekunder, utrustningen han tänkte använda för undersökningen fungerade inte så istället för att lösa det så skiter han i det och skriver ut en antibiotikakur och en salva som han säger att jag ska smörja på ögonlocken. Går till apoteket för att ta ut den receptbelagda medicinen, apotekaren reagerar och säger att det står tydligt på bipacksedeln att salvan INTE under några omständigheter ska komma i kontakt med ögonområdet!! Förstår inte hur en legitimerad läkare kan skriva ut något som tydligt inte ska komma i kontakt med ögonområdet, samt faktumet att han inte utförde en proper undersökning. Tur att det fanns kvalificerad apotekare då läkaren som dessa utgör en fara för hälsan.
Minus tio. Stäng ner stället. Har aldrig någonsin varit med om något liknande 🤬🤬🤬. Bemötande av sjuka människor är under all kritik, jag blir så arg lust att ge på en fet smäll. Fy fan håll er undan vad ni än gör. Själv dör jag hellre än besöker detta ställe igen 👎
Kan varit de sämsta bemötandet jag varit med om. Jag brukar sällan orka skriva omdömen etc, men idag så! Väntar som i sin ordning, en ssk kommer in, tar prover, allt gött än så länge. Sen dimper en läkare in, i HELA 3 minuter. Frågar endast vad jag arbetar med, knackar med pekfingret i min panna och frågar ”får du ont”, lyser i halsen, öronen och lyssnar på lungor. INGEN KOMMUNIKATION. Jag hade tydligen halsfluss eller lunginflammation, det kunde han inte veta. Bihåleinflammation, japp. Antibiotika, hostmedicin, och näsinhalator. -allt detta var klart på 3 min utan minsta lilla fråga typ som ”är du allergisk mot nått läkemedel, hur länge har du haft det såhär, har du haft feber” INGENTING. En annan fick fasen inte ens en syl i vädret innan mannen var ute ur rummet. Måtte man fan aldrig behöva söka ”vård” där igen!
Lång väntetid. Fick fel diagnos och penicillin i onödan. Fortsatta besvär allt för länge på grund av det. Stressade läkare. Bedömning på ca 40 sek. Dessutom erbjöds jag inte en första kur med medicinen på plats trots intensiv smärta.
åkte till Axess akut på Alljouren med svullna ljumskar,fick ganska snabbt hjälp om man kan kalla det hjälp,läkare kom in klämde lite på körtlar på olika ställe,sen tog dem tempen fick inte ens fråga om jag vill ta snabbsänka,innan jag gick så sa han att jag kan gå till min vårdcentralen om jag har ont i flera dagar.Varför ska man betala 100kr när man kan läsa mera på intranätet.Hoppas min ont o svullnad går över för jag har tappat förtroende för vården.Rekomender inte att åka till Alléjouren.
Har varit på Alléjouren tidigare och tyckt att det fungerat relativt bra. Den här gången var det dock ett mycket tråkigt besök med ett extremt nonchalant bemötande av en läkare som inte ville lyssna. När vi försökte förklara att den medicin han ville skriva ut inte hjälpt tidigare vid samma besvär utan slutade med att vi fick åka upp akut då sonen fick svårt att andas fick vi till svar att vi inte var i en ICA-affär där man kan välja medicin själv och att vi kunde åka till annan läkare om vi inte var nöjda.
Mycket arrogant läkare som inte egentligen ville ge någon hjälp och gav en bedömning på ca 30 sekunder, ställde inga följdfrågor, brydde sig inte alls om vad jag sa att jag testat eller upplevt, kändes som att personen bara ville att jag skulle gå där ifrån så snabbt som möjligt. Läkaren sa uttryckligen att jag kan gå till en annan läkare om jag inte var nöjd med bedömningen, och betedde sig otrevligt och i försvarsställning trots att jag bemött läkaren trevligt och rak. Personal i reception och sköterska var trevliga. Läkarens bemötande fick mig där emot att inte mer vilja besöka vårdcentralen, vilket är oturligt eftersom den är listad som jour för min vårdcentral.
Har i dag gått runt på 3 olika Vårdcentraler i Västra Frölunda, varav en jag är listad hos, (dropp in tider 8-16). Jag sprang runt mellan dessa VC kl. 12-15 (detta då jag var på ett utvecklingssamtal på förmiddagen). Sedan gick jag till en jour mottagning från 17-18. När det var min tur till receptionen så var svaret "Tyvärr, vi skriver inte remiss på jouren". Ingen tog emot mig för en remiss till mammografin trots dropp in tider! Och den värsta bemötandet fick jag av receptionen på min egen vårdcentral som jag är listad hos! Och det är inte första gången de på min VC är otrevliga i Receptionen! För deras läkare och ssk är bra. Receptionen hade en så dålig och ovänlig attityd att det inte går och beskriva! Jag kände mig så liten... Vänder mig sedan till Allejoren vid 18-tiden, för jag måste ha remiss till mammografin! Där i receptionen träffar jag Sjuksköterskan Jessica! För första gången under hela dagen träffar jag på en vänlig själ som är så professionell i sitt bemötande att det värmer hela mitt hjärta! Trots att det kokade i mig så fick hennes vänliga bemötande mig att inse att ett vänligt bemötande gör underverk! Även om jag inte hade fått träffa en läkare så hade du ändå fått denna beröm av mig. Fortsätt och var vänlig i din bemötande, man behöver inte göra mer än att vara vänlig i sina ord. Och du Jessica, har du funderat på att gå runt i de olika VC och föreläsa om att ta emot patienten på ett vänligt och professionell sätt? I så fall kanske det är något att tänka på:) Börja med receptionen på min VC först, du vet vilken. Tack Jessica och Tack Allejouren! //AK
Vänligen bekräfta rapportering
Tänk om det gick att boka online!
Skulle du boka tid online hos den här kliniken om det gick?
Tack!
Vi ska göra vårt bästa för att kliniken ska gå att boka online.